شنبه ۲۰ اسفند ۰۱

آيا دما و روش هاي صحيح نگهداري گوشت سرد و منجمد را مي دانيد؟

۱ بازديد

 

آيا دما و روش هاي صحيح نگهداري گوشت سرد و منجمد را مي دانيد؟

 

 براي فروش يا سرو گوشت تازه، خوشمزه و مهمتر از همه بي خطر، ضروري است كه دستورالعمل هاي ايمني مواد غذايي را رعايت كنيد. در اين مقاله ما دماي صحيح نگهداري گوشت در سردخانه را بررسي مي كنيم و راه هايي را براي اطمينان از اينكه كسب و كار شما به اين موارد پايبند است را بررسي مي كنيم.

 

دما براي گوشت منجمد چند درجه بايد باشد ؟

به محض ذبح حيوان، باكتري هاي مضر روي گوشت خام شروع به رشد مي كنند، به همين دليل است كه محصول بايد در سريع ترين زمان ممكن منجمد شود. زمان براي حفظ طعم، بافت و زيبايي شناسي و همچنين جلوگيري از رشد باكتري هاي بد ضروري است.

 

طبق قانون، گوشت خام بايد حداقل در دماي -18 درجه منجمد نگه داشته شود تا از رشد باكتري‌هاي مضر جلوگيري شود و مصرف‌كنندگان در برابر بيماري محافظت شوند. اين فقط يك حداقل است. هر چيزي گرمتر از اين باشد و گوشت براي فروش امن نخواهد بود. بسياري از مشاغل درگير در صنعت گوشت سرمايه گذاري در فريزرهاي انفجاري را انتخاب مي كنند كه مي توانند گوشت را خيلي سريع و موثر منجمد كنند.

اگر مراحل نگهداري به درستي رعايت شده باشد، جدول زير نشان مي دهد كه انواع مختلف گوشت براي مدت زماني كه در دماي -18 درجه سانتيگراد منجمد مي شوند تا چه مدت تازه مي مانند:

گوشت گاو و بره معمولا زمان نگهداري طولاني تري دارند زيرا از چربي هاي سخت تشكيل شده اند كه تا حدي اشباع شده اند. با اين حال، گوشت گوساله و خوك، كه گوشت‌هاي نسبتاً جوان‌تري هستند، بسيار سريع‌تر خراب مي‌شوند زيرا سطح چربي اشباع‌شده كمتري دارند.

علاوه بر پيروي از دستورالعمل هاي فوق، بررسي هاي كنترل كيفيت مناسب نيز بايد قبل از فروش به مصرف كنندگان انجام شود.

 

نگهداري گوشت در يخچال منزل يا فروشگاه

گوشت و مرغ سرد شده را كه در ظرفي در يخچال نگهداري مي شود بايد در دمايي كه بيش از 4 درجه سانتيگراد نباشد نگهداري شود تا به طور موثري از رشد باكتري هاي بيماري زا خطرناك جلوگيري شود. هر چيزي گرمتر از اين مصرف كنندگان را در معرض خطر بيماري قرار مي دهد. اگر شما يك كسب و كار در صنايع غذايي هستيد، بهترين دماي عمل براي نگهداري گوشت خام بايد به دقت رعايت شود.

 

وقتي صحبت از نگهداري گوشت در يخچال مي شود، به عنوان يك قاعده كلي، هر چه زودتر گوشت پس از خريد مصرف شود، ايمن تر است. جدول زير نشان مي دهد كه چه مدت مي توانيد انواع مختلف گوشت را در يخچال نگهداري كنيد:

 

وقتي صحبت از سرو گوشت براي مصرف مي شود، هميشه به حواس خود اعتماد كنيد زيرا ممكن است برخي از محصولات زودتر يا آهسته تر از بقيه فاسد شوند. اگر درست به نظر نمي رسد يا بوي مناسبي ندارد، از آن استفاده نكنيد!

 

اگر قصد نداريد گوشت را در بازه هاي زماني جدول بالا سرو كنيد، هميشه بهتر است آن را منجمد كنيد تا در ايمن ترين و خوشمزه ترين حالت خود نگه داريد

https://shiny.link/oc6bv8

https://9qr.de/oc6bv8

https://shrtco.de/nlwan9.

 

چگونه مي توانم گوشت را به طور موثر ذخيره كنم؟

داشتن تجهيزات مناسب براي نگهداري مقرون به صرفه و ايمن گوشت ضروري است. Green Cooling متخصصان تبريد در صنايع غذايي هستند. ما مي توانيم يك راه حل سفارشي براي كسب و كار شما ارائه دهيم كه به شما امكان مي دهد به طور موثر محصولات را براي مدت زمان طولاني تري تازه نگه داريد.

 

ما توسط مشاوران و اپراتورهاي سايت به دليل توانايي طراحي و نصب سيستم هاي تبريد كه بالاترين سطح كارايي و عملكرد سايت را براي برنامه هاي كاربردي مهم ارائه مي دهند، شناخته شده ايم. هدف ما ارائه كارآمدترين و كاربردي ترين راه حل هاي ذخيره سازي سرد و صفحه نمايش سرد است.

 

امروز با تيم ما صحبت كنيد تا بيشتر بدانيد، يا وب سايت ما را مرور كنيد تا طيف وسيعي از خدمات تبريد ما را براي صنايع غذايي مشاهده كنيد

 

 

https://www.authorstream.com/TraciPorter7/

https://www.f6s.com/traci-porter

https://letterboxd.com/traciporter7/

https://www.openlearning.com/u/traciporter-rcdl7w/

https://www.bitsdujour.com/profiles/UMFsen

http://recipes.mentaframework.org/user/profile/205997.page

.

 

تاكنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد